Tuesday, August 11, 2009

Saya Rasa Saya Rindu

Saya rindu. Rindu pada kawan-kawan. Rindu pada kenangan. Rindu pada masa lalu. Saya mahu. Mahu putar balik masa. Mahu berada dengan mereka. Mahu bersama mereka. Mahu peluk mereka. Tapi saya tahu. Itu mustahil. Ini kenyataan. Ini keadaan. Ini sekarang. Sedar lah Dart. Keadaan itu tidak boleh berpusing semula.

Saya tak suka. Bila kawan yang rapat dengan saya, buat macam tak kenal saya. Saya sedih. Saya mahu dia kembali seperti dulu. Mahu dia borak dengan saya semesra dulu. Mahu lepak dengan dia. Bercerita dengan nya. Saya rindu kan waktu itu. Saya sedih. Saya diam. Saya terkesima. Bila saya tegur dia, dan dia tidak senyum pada saya.

Jika boleh, saya tak mahu tengok keadaan itu. Tapi saya tahu, walau macam mana pun, saya tetap kena hadapi keadaan itu. Saya mahu dia jadi diri nya yang dulu. Yang masih boleh tersenyum saat saya terjumpa dia. Bukan dia yang cepat berjalan pulang tanpa sempat saya bercakap dengan nya. Bukan dia yang seperti kata kawan kami, 'cuba melarikan diri.'

Sekarang saya mahu kan Wanie. Mahu bercerita pada Wanie. Mahu cakap, "awak, mungkin dia dah tak nak kawan dengan saya lagi." Kalau dia membaca, saya mahu cakap. "Kamu kawan terbaik saya."

Saya rindukan kawan saya.

11 comments:

  1. dart...
    entry nie buat sy sedeyh...
    life must go on... :"(

    ReplyDelete
  2. mohamosu: huk? sedeyh ke? i thought u mcm grunge xde perasaan. =.=

    odin: wanie awek aku. :P

    ReplyDelete
  3. huk!!! kecik atie... :(
    mr. grunge pown daa ada perasaan inikan plk me.... hue~~~ :(

    ReplyDelete
  4. mohamosu: how wud i know. xde plak nk cmmnt2 b4 this. tbe2 u cmmnt. hehe~ :P

    ReplyDelete
  5. saye pon rindu mahu berbual dgn kamu.haha.ingat x time dajah 6 kte wat komik.haha

    ReplyDelete
  6. amoi: haha! kenangan kowt menda tu. mne ntuh ilang buku tu. :P

    ReplyDelete
  7. sape yg jhat wat ko cm2 dart?
    huhu~

    ReplyDelete
  8. dna; ade lah mmbr aku tu. huk. kecik ati aku.

    ReplyDelete