Monday, September 07, 2009

hari minggu itu

Hari minggu yang cerah. Oke. Bukan hari minggu. Ini sudah isnin. Tapi still hari cuti kan? Saya drove ambil boy balik tuisyen bahasa arab dekat library semalam. And I saw lots and lots of cotton candy up in the sky. Sempat snap a picture sahaja. Since saya tengah driving pun kan. And itu pun gambar yang tidak begitu menarik. Seeing all those cotton candy, buat saya terasa seperti berada di atas jalan ke kangar dari arau. Scenery itu sangat cantik. With all those paddy field. Tsk. -.-“



Haizz. To make sure saya tidak selalu teringatkan araustralia yang menjadi kenangan itu, saya bertindak dengan rasional untuk mengemas rumahku syurgaku. *poyo! -.-“ * These are the to-do list yang saya da made up untuk operasi mengemas rumah. Wink. Wink. ^^.


  1. Basuh pinggan mangkuk yang orang lain makan semasa bersahur.
  2. Buang sampah walaupun tahu pada hujung minggu lori sampah takkan datang ambil.
  3. Vacuum lantai bawah, juga di dapur.
  4. Kemas bahagian bawah yang penuh dengan ain-kain perca umi jahit baju kurung untuk raya.
  5. Kemas baju yang sudah dilipat di depan tv.
  6. Vacuum tingkat atas yang penuh dengan habuk-habuk dan debu-debu.
  7. Basuh crocs.

Ouh. Talking about basuh crocs. Hari ini begitu rajin membasuh crocs setelah setahun membeli crocs itu. *plus minus setahun lah.* and I got some pictures of sesi menyental crocs itu sehingga it looks like new!


sesi membasuh crocs.
sebelah kiri itu yang sudah dibasuh.
sebelah kanan masih belum. ;)
selesai membasuh. sesi menjemur. ;)



2 comments: