Friday, September 18, 2009

persiapan raya ke?


Nana! Baik kau berterima kasih pada aku sekarang. Aku lipat baju kau 3 bakul. Plus baju baba. Plus baju adik. Alone! Tahu tak? Aku repeat, alone! Fuh~ letih weih. Tahun ini, aku nak duit raya. No mercy oke.

Ouh. Ouh. Salam semua. Siapa yang dah pulang ke kampung angkat tangan! Ramai. Ramai. Oke. Saya pulang ke kampung pada hari raya pertama nanti. Umi kata, senang. Tak ada nak kalut dekat jammed nanti. Hue. Tahun ini raya di Kedah. Oke lah tu. Daripada tak balik raya langsung kan.

Wargh! Penat lar. Well, tadi baru sahaja lipat baju 3 bakul. And then terus ambil vacuum and vacuum satu rumah. Pergh. Gila berdebu rumah ini bila semua orang sibuk tak ada masa nak mengemas kan. Fuh~ kejap lagi nak kemas katil pula. Banyak pula selimut atas katil itu. Ada 4 helai. Yang guna nya 2 sahaja. Itu pun kalau adik guna. Kalau tidak, guna satu. Ceh. And then, kerja hari ini settle! Esok mengemas lagi. Kata nak raya kan. Huhu. kena lah kemas-kemas rumah. Huhu.

Well, sekali lagi, selamat hari raya aidilfitri. Maaf zahir dan batin semua. Kalau main mercun itu, sila lah berhati-hati. Ingat lah orang yang tersayang. Sekian, terima kasih. ;)

Wardati Za’im
Bukit Jelutong


2 comments:

  1. btol tu..
    nana kasi pat dwet raye kt dart..

    pastu dart lak kena kasi dwet raye kt ihsan..
    pasai pa ??
    owh..
    pasai suka2 saja =P

    ReplyDelete
  2. ihsan; ahh! tak bole. nk uet aye, mintak sendirik kt nana. :P

    ReplyDelete