Sunday, December 27, 2009

clearing up my closet

2010 dah nak dekat. Sem baru dah nak mula. I’ve been thinking, what about shopping for a new year? Huhu~ Tadi masa mengemas baju-baju yang sudah dilipat, saya buka almari. Ouh man! Macam mana nak shopping kalau almari penuh? There’s like no space anymore. So, saya check up on those clothes. Guess what? Baju kurung semasa saya darjah 6 pun masih ada lagi dalam almari. Now what do I do? Ouh yes. I still am wearing that baju kurung if you ask me why it’s still inside my closet.

So, what to do? Baju-baju sukan yang baru dipakai sekali untuk hari sukan juga baju kelab yang dipakai cuma pada hari Annual Grand Meeting kerana selepas itu saya tidak menghadiri meeting kerana malas, itu semua masih berada di dalam closet. Haha! Well, saya tidak mahu membeli baju baru lagi. Terlalu banyak baju di dalam closet yang perlu diclearkn.

Terasa seperti mahu menghantar kepada mangsa-mangsa gempa bumi di Aceh or mangsa gempa bumi di Padang. =) ouh well, kenapa tak bagi sahaja kepada anak-anak yatim di Malaysia ini. Saya ada dengar cerita orang kata kalau nak derma baju untuk anak-anak yatim kita kena bagi baju baru dekat mereka. Bukan used punya. Demand huh? Pelik-pelik sahaja orang sekarang.

Kenapa tak buat on sale sahaja? Well, I’m not into it lagi. Tak terasa macam nak jual. Terasa macam nak give away sahaja. If you ask me, banyak juga baju-baju yang bersaiz L berbanding M dan S. saya gemuk dulu? Ouh tidak. It’s just, parents saya suka beli baju saya sama saiz dengan adik saya, Nana even though kami bukan lah sama besar. Cuma sama tinggi. Our maybe saya punya baju akan besar satu saiz dari Nana.

I still remember kami kena duduk di rumah sedangkan umi dan baba pergi ‘honeymoon' di Los Angeles pada penghujung tahun lepas and when they’re back home they bought us a lot of new clothes but end up saya give away semua baju yang saya dapat kepada adik-adik kerana tak muat. Huh? Tak percaya? 3 seluar Levi’s yang dibeli, 2 bersaiz 30 dan 1 bersaiz 29. At first, saya dapat saiz 30, saya sarungkan, bila saya lepas, terus melucut ke kaki. Haha! Tak jadi pakai. *FYI, saya memakai seluar besaiz 26*

Saya dapat sehelai kemeja. oleh kerana kemeja itu besar yang amat, bila saya pakai terasa seperti memakai selimut *bak kata adik.* dan Nana telah mengoffer diri sendiri untuk baju itu. and I gave it to her. =P

Well, esok mahu letak baju yang dah tak mahu ke dalam bakul. I want to give away and I’m serious!


No comments:

Post a Comment