Sunday, January 24, 2010

Saya tidak

Sepupu.kesayangan : awk kna kawen cpat2..
Dartiey : huh? x mahu lar
Hello. What’s with the dialogue? It’s a piece of the conversation between me and my cousin. What’s up with him nak saya kahwin cepat-cepat entah. Reason? Sekarang sudah 22. Kalau tua nanti, tak ada orang mahu. Persoalannya siapa yang mahu? Siapa boleh jawab? Saya tak boleh. Kamu? Kamu juga mungkin tidak. People come and go in my life. Tapi nak pilih the right one tu, susah. Bukan senang. Hari ini saya dengan dia. Esok lusa? Mungkin dia tinggalkan saya dan bersama yang lain. Siapa tahu? Saya tidak. Kamu?

Kahwin? Lupakan sahaja. Mungkin saya akan memerhatikan kawan-kawan saya naik ke jinjang pelamin dulu sebelum saya bersedia untuk berada di tempat seperti mereka. Kenapa? Kerana saya tidak percaya. Percaya pada mulut yang bercakap tentang cinta dan kasih sayang kepada saya. Funny? Nope! Fact! Mungkin juga saya akan memerhatian mereka mempunyai anak-anak kecil yang aktif berlari ke sana ke mari tatkala pada ketika itu saya sedang sibuk menguruskan diri sendiri yang masih tidak terurus lagi. Sigh~ mengeluh? Ya.

Senang mereka berkata-kata. Kahwin sahaja, dia pun bukannya muda lagi. Tapi bagaimana kalau dia bukan untuk saya? Bagaimana jika dia cuma a lesson learn in my life? I have to search all over again, am I? Bagaimana kalau suatu hari nanti, saya berkahwin dengannya, tapi saya tidak dapat memberikan zuriat padanya? Will he stay with me forever? Yes? Jaminan nya apa? Kamu jamin? Dia? Bagaimana jika sekarang dia katakan, I’ll stay with you no matter what happen tetapi at the end dia berubah fikiran? Bagaimana jika saya di benci? Bagaimana jika saya di buang? Jaminannya apa? Cinta. Lautan api sanggup di renangi. Gunung Everest sanggup di daki. Cinta. Buktinya? Tiada. Hari ini, macam-macam madahnya. Esok lusa? Kamu tahu?

Saya tidak.

9 comments:

  1. kuasa jodoh xley nak menolak
    look n see

    ReplyDelete
  2. itu semua kausa tuhan. sy tunggu. sy akn lihat. tq joe. ;]

    ReplyDelete
  3. dart.. age is just a number.. :)

    ReplyDelete
  4. tggu tanpa usaha,smpi kubur dah panggil jodoh tak sampai kak dart -,-" dok tggu dok lihat je.haha.
    takpa,kak dart cun,satu perawan tumbang,boleh cari lain.gahahaha.

    rndu kak dart ;p

    ReplyDelete
  5. ecah; yep. it is a num. :P
    nesa; ckp senang ah cun. parut luka nie buat x lawa da meh.

    ReplyDelete
  6. hehe..x sbr nak tggu dart kawen..weee~

    ReplyDelete
  7. dna; jgn sebut2 ah. aku tunggu ko dulu~

    ReplyDelete
  8. yeah..u r rite..we wud never noe wat will happen to us tomorrow....

    ReplyDelete
  9. may; hue. kne wait till tomorrow je lar.

    ReplyDelete