Saturday, February 20, 2010

Prosperity Burger

Tips untuk student yang tidak bekerja dan cuma ada duit untuk cukup-cukup makan dalam seminggu bagi mengelakkan membelanjakan duit kamu kepada adik-adik yang suka makan makanan yang tidak berkhasiat juga fast food supaya adik kamu tidak gemuk dan mengalami obesity pada usia yang muda. *hoh? Panjang~ Macam buat karangan SPM. Rasanya, SPM pun saya tak tulis macam ini.*

Tips ini berkesan kepada saya ;)

Kakak; ‘Adik nak makan apa hari ini?’ *maksudnya, nak suruh saya masak apa.*
Adik; ‘prosperity burger large. mcValue meal tengah hari murah kan.’ *pengaruh iklan kuat ni.*
Akak; ‘mana ada murah! Mahal juga dari lain-lain. Tak boleh. Nanti gemuk’
Adik; ‘Eh. Murah lah! Jangan tipu ea.’
Akak; ‘tak kisah lah murah ke, mahal ke. Tak boleh! Kalau adik asyik minta akak belanja itu ini, habis lah duit akak. Macam mana akak nak simpan untuk kahwin macam ni?’
Adik; *diam and senyum*

-gotcha!-

2 comments:

  1. Kalo ko x kahwin cepat mmg naya jerk adik ko kena tipu idup idup

    ReplyDelete
  2. haha. aku x ckp nk kawen cepat.aku ckp utk kawen je. cpt lambat tu cte no 2. kalo die suruh kawen cpt, aku ckp lar. blom cukup duit sbb adik suke abeh kn. haha! >:) *evil laugh*

    ReplyDelete