Friday, July 16, 2010

Master oh Master

Semua orang yang saya kenal sibuk nak sambung Master. Especially semua orang yang dah habis belajar on-time. Which is bukan macam saya sebab saya extend kan. Baba suruh saya sambung Master tapi saya tak mahu.

Hati kata mahu. Tapi saya tahu lah saya punya diri macam mana. 150 juta kali kena fikir betul-betul. Cakap lah senang master tu buat thesis je. Adoi. Tahu tak final year project aku extend kan sebab nak cari tajuk ibaratnya macam nak cari kucing yang bertanduk dekat dunia ini? Nak buat report proposal pun terkia-kial lagi macam mana nak go through Master ni?

Ha. Tak boleh. Tak boleh. Ada tak course yang cuma belajar bahasa sahaja? Sijil ke? Sijil yang belajar satu sem je and subject dia bahasa sahaja. Mandarin, Korea, Jepun, France, German, Arab. Macam best je kalau ada course macam itu. :)

Ah. Macam nak buat satu lagi degree. Hurm. Course apa yang best? Eh. Kalau ambil sijil jahitan boleh? Buat dress ke, buat baju kurung ke? Mana nak tahu tua-tua nanti dah pencen, boleh buat khidmat jahit baju kurung untuk raya ke. Ambil sijil masakan ke. Tapi kelas memasak macam tak menarik. Dekat rumah pun boleh belajar memasak dengan umi.

Haih. Habiskan degree ini dulu, hujung tahun ini I search balik course apa yang best. Itu pun kalau rajin. :D

6 comments:

  1. why not u minta lecturer u bantu cari tajuk yang sesuai?

    ReplyDelete
  2. Lecturer pown byk kerja lain kowt.

    ReplyDelete
  3. awk bljr bhsa byk2 then jd ckgu sy erk..hehhehe

    ReplyDelete
  4. ah. tunggu sy byk duit sikit. bole bukak travel agent ouh!

    ReplyDelete
  5. dart,ko amek master kawen la..huhu~

    ReplyDelete