Saturday, November 06, 2010

Teknologi oh teknologi

Now saya dah tahu. Mungkin teknologi sekarang dikira tidak hebat pada saya. Kerana setaip benda berunsurkan teknologi pasti akan hancur di tangan saya. Tak percaya?

Mari kita shortlisted kan benda-benda yang sudah jahanam di tangan saya. oke? :)

1. Mr Dunhill.
Pengalaman: Selama 3 tahun bersama, telah diformat lebih dari yang sepatutnya. Kerana saya suka format laptop kalau laptop lembab. Pernah sekali masuk ICU semata kerana motherboard problem. Sekarang berada di dalam ICU Almari sementara masih belum ada duit untuk membaiki motherboard.

2. External hard disk.
Pengalaman: Sudah menukar external hard disk sebanyak 4kali dalam masa 2 tahun. Semuanya kerana corrupted and hard disk terbaru ini sudah tak boleh dibaca which is baru berusia 4 bulan. Bagus. Bagus.

3. Si Merah.
Pengalaman: Baru 2 bulan. Mempunyai petanda untuk ke Hospital menukar hard disk nya. Hanya kerana dia tak boleh nak backup dan boleh menyebabkan error apabila mahu update. Nice Merah. Very nice.

4. Handphone.
Pengalaman: Menukar kepada lebih dari 10 handphone. Hanya kerana setiap kali umurnya tak sampai setahun, speaker nya akan pecah, LCD problem, etc. Sekarang menggunakan N900. Kita lihat berapa lama dia boleh tahan di tangan saya.

Point saya sekarang, siapa nak bagi saya duit untuk beli external baru? hah? Cepat. Cepat. I'll be so gladfull to have a new external. Haha. Just Kidding. :)

4 comments: